Tisdag 20/7-10.

Hej!(:
Har nog lite kvar att uppdatera från Ölands-semestern.. Men de kommer.. Hinner inte nu..
Idag sov jag ut till ca 10.30:/ Upp, frulle, duschen, fixa mig osv. Sen åkte jag och älsklingen in till stan och handlade upp. Träffade på både Magnus och Nawsard, kul!=) Lagade sedan tacos till middag:9


Dagens middag- tacos:9

Diskade efter maten, tvättade, och sedan har jag vart ute i trädgården och fixat(:
Började med att ränsa ogräs i min blomsterrabatt.
Sen har vi en stubbe i trädgården


(Kortet är taget förra året.. Nu var det ogräs upp till låren!).

Så den fixade jag till:


Gjorde en rabatt runt om den(:

Sedan tog jag några blommor från ogräset runt stubben, som levde, och flyttade över dem till min blomsterrabatt(:


De inringade är nya(:

Tänkte att jag skulle ha rabatten runt stubben som en "mat-rabatt", där allt går att äta^^
Smultron går att äta, och är gott, och det har vi längs med husväggen. Men de förstörs ju varje gång man klipper gräsmattan, så då grävde jag upp dem från gräsmattan och flyttade till stubben^^


Gjorde en rad med smultron(:

I resten av rabatten ska jag typ plantera dill, gräslök, persilija osv.


Närbild(:

Väl inne sen igen blev det fika.


Gjorde en jättegod fruktsallad med massa grädde på, och en ice-coffe till det:9

Vattnade blommorna både inne och utomhus, hängde upp tvätten osv. Sen kom Lollo och Carro hem till mig<3 Lämnade nycklar osv(: Nu ska jag kika lite bloggar och sedan sängen. Hörs imorgon, puss<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0