Jag & Lucifer hälsa på hos familjen (Måndag 6/12-10).


Jag idag.

Hej!(:
Idag vaknade jag vid 6 då älskling gick till jobbet.. Tänkte gå upp för dagen då (för måste vända rätt på dygnet igen), men vart sjukligt trött, så kände bara att jag inte kommer orka göra någonting av dagen om jag inte lägger mig en liten stund till. (Hade ju vart vaken länge natten innan, så inte sovit många timmar, och heller inte sovit tillräckligt på jättelänge så). Men försökte verkligen iallafall.. För gick först ut i friska luften med Lucifer och rasta han, och sedan satte jag mig och åt frukost (och läste hund-sidor). Men ögonen gick verkligen i kors och jag var som en zombie totalt utan att vakna till liv, så vid halv åtta gick jag och Lucifer och la oss igen för att sova en timma till! Låg och drog oss till 10.15(a). Då var det både dags att rasta han och äta igen, suck, hehe. Vid 11.30 kom jag äntligen upp för att klä på mig (dagens outfit kommer) och fixa mig för dagen. Han åt frukost, så så fort jag vart klar gick vi på en promenad.

Han har vart riktigt duktig med att gå förbi andra hundar nu=) (han har vart lite reserverad för andra hundar innan, speciellt stora som skäller, dem vågar han inte gå förbi alls, hehe). Men så det övar vi på! Både att gå förbi läskiga hundar, och få träffa och leka med andra hundar så han ser att det bara är kompisar(: Har även tagit bort hans strypkoppel (som han hade när vi fick han), så det är kommunikation som gäller och inte tvång! Han är lite jobbig ibland ute, för han ska hålla på och bita i kopplet, hoppa på en och naffsa, och det bästa sättet att få han att sluta med något är vattensprutan(!). Har fått det tipset från i stort sett alla hund-tränare osv. Och jag tycker det är en jättebra metod som verkligen funkar för oss, för det får han att verkligen vakna till (lixom schit, vad var det som hände), och han tycker det är obehagligt att få en vattenstråle på sig mitt mellan ögonen, så han ger sig direkt! Så nu när man säger nej till han- lyssnar han, för annars KAN det ju komma(; Och detta är en såå mycket bättre metod än att tex använda strypkoppel eller våld, för vatten är helt ofarligt för hundens hälsa! Så den rekomenderas varmt! Snart kan vi ta bort den för han vet vad ett nej betyder.. Men måste hur som helst ha med den nu i början, och det är ganska klumpigt att gå runt med en stor blomspruta i fickan kan jag ju säga, haha. Men men, skam den som ger sig! 

Oj vad mycket hund-snack det blev nu(a) hihi. Över till dagen(;
Efter promenaden fixade jag med lite papper som skulle postas till telia senast i fredags, för att jag bytt abonemang.. Men det blev inte av förens idag, och efter klockan fyra dessutom (brevlådan tömms då), så hoppas verkligen inte det blir något krångel för det(a). Sen laga middag- spagetti och köttbullar. Har mått illa hela dagen (spy-känsla):( och kännt att jag verkligen måste komma bort lite.. Så strax efter fem kom min kära mamma ut och hämtade mig, tack! Fick låna älsklingens bil in till stan så Lucifer kunde följa med(: <3 (mamma körde). Han är så duktig på att åka bil!<3 Så fort han kommer in i bilen lägger han sig ner och sover, ända tills vi är framme, hur långt vi än åker!(: Vi tankade, och väl framme i stan gick jag, mamma och Lucifer en promenad(: Sen hem till dem och åt jätte gott!!!:D:D:D haha. Jag och mamma satt och myste med massor av tända ljus och prat, och Lucifer låg på sin bädd nedanför, myyysigt!^^ <3 Tog dock ett braaa tag innan han lade sig på sin bädd, för det var ju så mycket nytt att nosa på osv;p Men skam den som ger sig som sagt, och tillslut gick det!:D Duktig kille! Både pappa och katterna tog det skapligt bra tyckte jag, vilket var skönt!^^ Vid nio åkte vi hem till oss igen. Nu mår jag mycket bättre och är redo för nya tag igen!:D
Dock är klockan alldeles för mycket (halv ett), så har lite ångest, för kommer inte komma upp tidigt imorgon heller xC Men ska börja dra mig mot sängen strax nu iallafall. Ska bara bajsa Lucifer efter sin kvällsmat, ge Kajsa och Ludvig mat, göra kvällen åt Kajsa, sminka av mig, "hänga upp/vika in dagens kläder", bädda sängen osv.. Går iallafall åt rätt håll och blir tidigare och tidigare för varje dag! Snart är jag inne i rutinerna igen (upp itid på morgonen, isäng tidigt på kvällen). Nu kör vi igen! Hörs imorn!(: Puss

Kort från dagen;


Lucifer sitter i hallen på övervåningen och kikar ut genom fönstret^^


Precis vaknat^^


Men tror jag ligger kvar ett litet tag till, haha. Också hans sköna stil^^ <3


Min fina fina ödla! Klarar inte av att förlora dig! :'( :'( :'( Snälla bli frisk och stanna hos mig föralltid!!!:'( :'( :'( <3!


Kajsa<3

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej plutten är du på bättre humör idag eller. Hur är det med Kajsa har hon bajsat.badar hon nu också. Kram mamma

2010-12-09 @ 14:48:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0