Tisdag 29/6-10.

Hej!=)
Gosch, nu är jag pepp på att börja blogga!;D Ny vecka, nya tag, nytt liv, nya rutiner, ledighet, sommar osv, älska älska älska! Så nu kör vi! VÄLKOMNA TILL MIN DAGBOK I FOTOGRAFIER & TEXT!=)

Idag började dagen med att jag "försov mig" -.- Hade ställt alarmet på 7.30, men kom inte upp fören 9.30. Men tror verkligen min kropp behövde den extra tiden, för helt slut efter allt jobb, plus att jag är förkyld! Jaja, upp, frulle samtidigt som jag läste lite bloggar<3 . Gjorde faktiskt 4 knäckemackor idag med ost, tomat-skivor och aromat på, också te´ givetvis! Har fått det tipset från Dessies blogg(; Sen välja kläder inför dagen, fixa hos djuren lite snabbt, och sedan planera lite inför kommande middagar. "Klarblå himmel" med strålande varm sol, så satt ute och kikade i lite kokböcker(:

 
Sitter ute i min & älsklings trädgård och planerar kommande middagar.

Sen blev det till att laga middag. Hade inget planerat för denna dag, så fick bli spagetti, köttbullar och lite grönsaker.


Dagens middag åts utomhus med en ny Allers som sällskap^^ (Tycker demdära vecko-tidningarna är ganska bra. Har både recept, tips till både trädgård & hem osv!).

Vilade en stund efter maten och sedan blev det till att "duka av" köksbordet, där det såg ut som att en bomb hade slagit ner!xC


Hade inte hunnit "duka av" köksbordet innan, så det blev mitt första "projekt", hehe.


Efter (uppifrån). Avdukat, rent och fräscht. Dock ska nån duk på framöver!

"Diskade" efter maten (eller aa, satte igång en diskmaskin;D ) och ränsade kattbaljan. Seen blev det till att plocka upp kläderna från sovrumsgolvet!


Sovrumsgolvet svämmar över av använda kläder, höhö. Detta är bara nedanför min säng(!), och högen går nästan över sängkanten (det beiga avlånga längst ner till höger, är lite utav min säng, & den är upphöjd)!


Miley blev trött av att kolla på mig när jag sprang fram & tillbaka med alla kläder, så hon somna på en nytvättad dörrmatta som låg på golvet intill^^ <3 (bättre kort på henne kommer! Här ser hon typ tjock/undernärd ut? Men det är hon verkligen inte! Hon är pinn-smal med bäbismage & super-söt!(: ).

Han iaf plocka upp alla plagg från golvet (men inte hänga upp/vika in dem i garderoberna) innan det var dags för lite fika, innan jag skulle bege mig in till stan! Fick bli socker-flingor med mjölk och ett glas vatten. Tog bilen in till stan vid strax efter sju, för att möta upp Carro, för att handla lite. Tack för att du följde med gumman, såå tråkigt att handla själv, haha.


Framme på Willys. Carro älskling.


Fick iaf ta ett fint kort på henne på parkeringens gräsmatta(: <3


Haha, jag och Carro på Willys parkering^^

Fick även bli en snabb sväng till P:as vid fem i nio (stänger nio), för att köpa broccoli, som ej fanns på Willys!


Nya skor(: (Och nej, dem är inte från Willys/P:as;p ). Carro köpte ett par likadana, fast vita och med ett annat tryck!^^

Nepp, nu blir det chill framför datan en stund till, och sen blir det sängen.. Så säger god natt, så hörs vi imorgon igen!(: Hoppas ni gillar min blogg nu när jag laddar fotografier från mina dagar också(; Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0