Onsdag 10/11-10.

Hej!(: Hoppas allt är bra med er. Själv kämpar jag på som vanligt! Eftersom vi ska hämta hunden på söndag, så måste allt vara städat här då! Det vill säga ingenting får vara på golvet (för då kan ju han tugga sönder det, sätta i halsen osv), måste "möblera om" massa saker, eftersom vi har små-prylar på låga hyllor osv nu, vilket vi inte kan ha då han kommer! Han är ju en ganska stor hund också, så han når ju ganska högt upp(; Hehe. Jaja. Idag har jag iaf gjort detta:
Fixat lite med recept (veckotidningar).
Städade
och dammsög i min walk in closet.
Hade en massa skor som inte fick plats i min helväggs-skohylla(a) (och då har jag endast en sko av paren i hyllan, då jag inte får plats med dem bredvid varandra (alltså har paren varandra staplade på höjden, ist för bredvid varandra på bredden, hehe)). Och är så trött på att dem paren som blivit över bara ligger över hela golvet, är i vägen när man ska dammsuga osv. Så satte mig faktiskt och ritade en ritning på en till skohylla som ska stå nedanför Kajsas terrarie. Den blev 2 meter lång och 3 våningar hög(a), haha. Min andra har väl ca 10 våningar.

Seen alla mina mössor, vantar, halsdukar, benvärmare osv, låg och trängdes i en stoor rosa förvaringslåda.. Men varje gång man bara skulle ha en vante tex, var man ju tvungen att hälla ut hela lådan för att hitta den i botten typ, hehe. Så har fixat iordning allt i förvaringsboxar idag! Alltså- en låda för vantar, en låda för halsdukar, en låda för benvärmare & knästrumpor osv. Så nu är det mycket lättare att se vad man har, att hitta, + ordning & reda(: Såhär blev det:



Så trött på alla älsklingens bil-tidningar som ligger precis överallt på övervåningen.. Tänk er flera års premunationer, också har dem ingen egen plats, så dem ligger i en massa högar lite överallt! Hpf, hehe. Så när vi var på IKEA för ett tag sedan, köpte jag 10 tidningsboxar till dem! Har fyllt alla till max nu, haha. Ställt dem i nummer ordning osv, + skrivit på stället vilket år som är i osv. Gjorde sedan en ritning på hur jag vill ha hyllorna som dem ska stå på. Vi ska ha dem i sovrummet, på Rickards sida då givetvis- eftersom det är hans tidningar. Kommer även få plats med andra saker där = Förvaring förvaring:D Ni får se när hyllorna är uppsatta! Men såhär såg det ut när jag satt och sorterade tidningarna iaf:



När älsklingen kom hem vid fem, följde jag med han till verkstaden och gjorde tro det eller ej både skohyllan och tidnings-hyllan;D Haha. Såhär blev skohyllan:


Dock ser den mycket mindre ut än vad den är i verkligheten! Den är nästan en halvmeter längre än mig tex, vilket inte syns på kortet?! De understa skorna har ingen bräda att stå på.. Tyckte inte det behövdes för kan ju ändå inte dammsuga där när det står skor där. Så då spelar det ju ingen roll om det är damm i ett bräd-hörn eller golv-hörn?:p

Hyllan till Rickards tidningar får ni dock inte se idag, för måste köpa hyllkonsoller att hänga upp den med först. Har bett älskling göra det imorn, så hoppas han inte glömmer/inte hinner.

Ställde iordning de "hemlösa" skorna = fyllde den skohyllan också, haha. Ränsade kattbaljan, satte igång en diskmaskin och nu bloggar jag om dagen men ska dra mig mot sängen så fort jag laddat.

3 till kort från dagen;


Passar på att visa er ett par nya skor från förra veckan(: Jag som är föredetta rid-tjej tycker ju dessa ser ut som ett par ridskor, men det ska tydligen vara modernt nu(?), haha.


Fick en tom hylla då jag städade bland Rickards tidningar som sagt(; Här låg typ hälften av dem och samlade damm sedan några år tillbaka, hehe. Men nu är dem borta!=)


En gamal kaktus som jag fått av föräldrarna verkar trivas hos mig(a), den har massa knoppar på varenda gren och blommar för fulla muggar^^

Nepp, nu blir det sängen (klockan är 23.15. Blogg-klockan stämmer inte, då jag inte bloggat klart första gången jag laddade kl 22.17) så jag orkar upp imorgon igen för nya tag! Hörs då, puss<3


Kommentarer
Postat av: Emma

Fint det blev med tidnings förvaring och skohyllan m.m. Du behövde nog bygga ut den lite ;)

2010-11-11 @ 11:10:34
URL: http://emma90.zoomin.se
Postat av: Martina

Hur gammal är hunden? :)

2010-11-11 @ 13:17:34
URL: http://hallonmuffin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0